Monday, November 1, 2010

kesah aku dan KAL

KAL??? ape mnde itu KAL?? meh aku jwb sndri solan yg aku bg.. KAL 2 short form dri kampus antarabangsa labuan. kt mne?? of cos r labuan kn..huhuhu. ok, aku saje nk kongsi khdpan aku yg de kt KAL ni.
citenye bgini, mse aku 1st dpt twaran smbng blaja utk degree kt UMS,ak xpect de 1 je kampus kt sane..mak, akk, abg, adk ank sdre aku anta g apot dri LCCT ke T1 K.kinabalu, sabah. sedey jgk, tp aku blgak kool x nk bg nmpk sdeykn... tp x leh bla bile akk ak pulak nanges berie, ye r adik pmpuan die sorg ni nk g jauh2. aku pn x than join skli nanges kt apot 2...dh org rmai wat relex je bdrama..hahaha. dh tibe announce flite aku....bubye mak, sume2..raye nnt org blik ye.. jgn nanges2 taw.. sebak lg aku tgk mke mak aku..wawawa.
1st tyme nek flite.. weeeee, seram sejok, ak rase cm nk mati je.. nyucap pjg ak x bnti2 dri kL ke kk..warghh, tension, nk tdo ak tkot 2 kli t'las aku bjage....huhuhuhuhu.2j 45m kot dok dlm, flite aku smpai dh kk. bes je, wlwpn apot die x mcm LCCT tp ttp njoy.. pnt, sket bdn! bas ums de?? alhamdullillah...
(tibenye aku di UMSKK)bile dh g epi pehhhhh.. tuhan je yg taw.. pnye bes dwn censolari yg beso, umah yg bes, dwn kuliah sume2 la.. nikmat 2 ak dpt hnye smpat 3 ari je, 2 pn mse ak g utk orientasi. (sape soh g reg lmbat). tibe mase aku n mbr2 len tpkse bhijrah dri kk ke labuan.. ku pkkn dkat, upenye hampehhh.. tpkse ak nek bas dri kk ke lbuan mau 2j30m jgk.
dh tibe kt mnumbok. tpkse tggu feri pulak, nak2 delay lg cm bangangnye,ikotkn feri 2 smpai area kol 4.30. tibe2 smpai kol 7.30 mlm... ya allah lmenye tggu.. kematu bontot ak ngn yg len dok c2.. hihihihi... dh tibe saat feri blpas dri mnumbok ke labuan...mlm yg indah! ak lpk ngn mbr ak kt btol2 ujg feri. kononnye nk jd cm cite titanic, kne angin..huhuhuhu. lawanye mlm 2, 1st tyme tgk kapal2 offshore ngah korek2 nk cri myk...ngn bulan+bintang..wahhh, bes!
(KAL mari)area kol 10.30, 1st tyme ak mnjejakkn kaki aku kt tanah labuan.. xcited kot!..hihihi. dh nek bas nk g kt kk (kolej kdiaman) mcm2 ak pk.. mnx2 kmpus KAL sme cm kk, lgi cntik, bes, sume2 la. dh smpai tgk... alamak.. jauh pgg dri api.. kciknye...wawawa, nk2 1st2 msk xde air, dpt plak tgkat 4...mati ak..ntah brg2 ak lg.. nk angkot cmne??? wawawa.. MAKKK! cmne ni?? no water! blik tgkat 4! emmmm, redha je la wlwpn x than..
skng dh sem3.. alhamdullillah ak leh than sjauh ni...huhuhuhuhu. ok la.. free lagi ak akn mcrot lg dlm blog ni...huhuhuhu

No comments:

Post a Comment